Cádiz.....

15 oktober 2023 - Cádiz, Spanje

Goedemiddag,

Zoals gisteren geschreven was dat de dag dat we naar Cádiz ouden gaan, dus het bekende ritueel weer, auto in, parkeren en hopla de stad in langs de oude gebouwen, smalle straatjes, pleinen etc., etc....

Cádiz, gelegen op een puntje omgeven door water:

En waar zelfs de meeuwen wisten waar de betere eettentjes te vinden waren:

En uiteraard weer de kathedraal en kerken:

Ook de standbeelden ontbraken hier niet:

En een grote bazaar in het centrum:

Volgens mij nu met meer terrassen dan marktkramen....

Op verschillende woningen vind je er op de hoek vaak betegelde gravures van meestal gelovige voorstellingen:

En al wandelend door deze stad en lopend over de pleinen:

kwamen we aan bij de boulevard, maar deze was grotendeels afgesloten omdat er een wedstrijd met zeilschepen plaatsvond:

Dus niet over de boulevard dan maar door het park met een mooi aangelegde waterval:

En verschillende vreemdsoortige bomen:

Aan het einde van het park kwamen we toch weer bij de zee en het strand uit:

Met de vele kleinere vissersbootjes........

Ten lange leste toch maar weer de stad in gegaan om een terrasje op te zoeken:

En uiteindelijk maar weer terug naar de auto gelopen door de mooie smalle straatjes:

Terug naar de haven waar de cruise schepen aangemeerd lagen:

Hier stond vlak bij onze auto dus terug naar de camping via de andere kant van Cádiz over de "Puente de la Constituciön de 1812" , en wil je weten wat dat is dan op naar Google 😜😂👍

Tot zover weer de dag van gisteren, vandaag is een luilakkendag met boodschappen doen, tanken en wat opruimen want voor morgen staat er weer een reisdag op de planning, richting de Portugese grens in de buurt van Huelva, we zijn nog even aan het bekijken welke camping dat precies gaat worden maar daar lezen jullie de volgende keer weer wel over 😁