Parijs, de stad en.....

6 november 2023 - Villiers-sur-Orge, Frankrijk

Goedenavond,

Vandaag gingen we Parijs in, een stad waar we al een keer of drie vaker geweest zijn maar nog nooit bij de ....

DSC_0236

Juist de Sacré Coeur........

Dus de auto in en via diverse files arriveerden we tenslotte in Parijs bij de parkeergarage, nou ja zeg maar garage, de auto's stonden hier gewoon achter elkaar geparkeerd dus moesten we de sleutel achterlaten bij de garage houder, op zich vreemd maar in dit soort parkeergarages is dat de gewoonste zaak van de wereld 😉

Vanaf deze garage was het maar 10 minuten lopen naar de Sacré Coeur, maar aangezien we wel trek in iets te eten hadden eerst maar aangelegd bij dit eettentje:

DSC_0294

Hier een lekkere croque gegeten met een lekker bakkie...........

En met de volle maag waren we er zo maar.......:

DSC_0226

Dat kreng ligt op een flinke heuvel met maar liefst 620 traptreden... 🤦‍♀️🤢 maar gelukkig er was nog een "bergtreintje:

DSC_0227

Dus kaartjes gekocht en in een mum van tijd stonden we dan ook aan de voet van deze Sacré Coeur:

DSC_0236

Echt wel een indrukwekkend ding hoor en de entree was er gewoon gratis, dus wij naar binnen om te genieten van al deze pracht en praal:

DSC_0242

DSC_0241

DSC_0248

DSC_0260

Kortom het viel echt niet tegen, een aanrader als je er in de buurt mocht zijn.

Weer buiten nog even genoten van het uitzicht over Parijs:

DSC_0235

DSC_0233

Jammer dat het zo bewolkt was maar het was en bleef gelukkig heel de dag droog met regelmatig het zonnetje erbij was het zelfs een aangename dag.... 😎

En als je dan denkt nu gaan ze weer terug naar de camping dan sla je de plank helemaal mis, want vanaf hier reden we nog ff langs Versailles, daar staat ook nog een leuk optrekje:

DSC_0351

DSC_0350

DSC_0340

Yep inderdaad het voormalige kasteel van Lodewijk XIV, al eerder had ik op het world wide web gelezen dat dit op maandag gesloten was maar ook de buitenkant mocht er wel wezen, dus lekker wat foto's gemaakt door het hek:

DSC_0296

En ook van het hek zelf natuurlijk:

DSC_0302

Rechts erom heen ging niet maar tot onze verbazing links wel en daar kon je de tuin van dit kasteel (en Versailles) in, wat mooi allemaal:

DSC_0323

DSC_0329

DSC_0332

En ook de diverse beelden waren het aanzien wel waard:

DSC_0335

DSC_0339

En nu we toch in de buurt waren mocht een bezoekje aan de "maire" niet ontbreken:

DSC_0344

Het Hotel de Ville, oftewel het stadhuis......

Tja en toen was het toch echt tijd om weer huiswaarts, nou ja naar de camping te gaan en kwam er een einde aan deze geslaagde dag waar we toch weer wel wat mooie dingen gezien hebben.

Het waren ook de laatste bezichtigingen van deze reis, want morgen rijden we naar de laatste camping in de buurt van Lille (Rijsel) en dan overmorgen het laatste stukkie naar huis 😢😊

Maar daar lezen jullie nog wel meer over,

Groetjes van ons

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Laura:
    6 november 2023
    Mooi avontuur weer vandaag. Em een goede reisdag weer morgen 😇😘
  2. Koos en Heleen:
    6 november 2023
    Dank je, we doen ons best weer.........
  3. Marianne Hendriks:
    6 november 2023
    Oh echt hebben jullie echt het treintje naar boven genomen? Dat is voor watjes. Wij zijn 2 keer naar boven gelopen (al vloekend)
  4. Koos en Heleen:
    7 november 2023
    Kijk daarom hebben wij het treintje genomen, scheelt een hoop gevloek daar bij dat katholiek gebouw 😁
  5. Ties en Lia:
    Dinsdag middag 14 .30
    De laatste dagen veel mooie kerken en andere gebouwen gezien, al is het een foto toch mooi.
    Vandaag mooi zonnig weer maar de wind is erg fris.
    De groetjes en tot kijk Lia en Tiest houdoeeeeeeee
  6. Koos en Heleen:
    7 november 2023
    Ook hier is het best wel een koude wind hoor, maar ja we zijn ook al heel dicht bij huis nietwaar
    Groetjes en tot morgen
  7. Danielle:
    7 november 2023
    Jullie zijn gewoon in de stad van de liefde geweest. Maar dat lees ik niet terug in jouw verhaal 😉 Wij zijn er ook al lang niet meer geweest. Volgend jaar misschien eens plannen. Fijne laatste dagen nog.
  8. Koos en Heleen:
    8 november 2023
    Dank je, en ach je moet het maar zo zien dat we uit liefde daarheen zijn gegaan 😂
  9. Lia vkuijk Gosens:
    9 november 2023
    Ik ben weer een beetje laat met reageren, maar ik heb toch de mooie gebouwen en beelden gezien .Prachtig .Gr Toon en Lia