Dagje uit in de bergen, Mijas.........

3 oktober 2023 - Mijas, Spanje

Goedenavond weer,

Na de laatste post van gisteren geschreven te hebben op de camping in Elviria hebben we in het restaurant van de camping lekker gegeten en de planning voor vandaag doorgenomen met het zwembad op de achtergrond:

Het was zo lekker dat alles op was.... 😜

En na een goede nachtrust togen we vandaag naar Mijas, een wit dorpje / stadje in de bergen, zo'n 35 kilometer terug.

Daar de auto in de parkeergarage geparkeerd voor let wel 1 hele euro zoals later bleek, en in het plaatselijke vvv kantoor de "map of the city" gehaald met daarin aangegeven een toeristische looproute van 3 kilometer, dus wij op pad.

Eerste langs de plaatselijke ezels:

En toen verder op de route langs "Ermita De La Virgin De La Pena En Mirador Del Compas" oftewel een Kluizenarij die in de tweede helft van de 17e eeuw door een Karmelietenmonnik uit een rots is gehouwen:

Das dus letterlijk een monnikenwerk geweest......

En verder met de wandeltocht eerst langs een nagebouwde klassieke meelmolen:

en verder over de stadsmuren met geweldig uitzicht:

Verder maar weer door de smalle straatjes met de witte huisjes en de vele trappen:

Totdat we bij de plaatselijke Arena, De Plaza De Toros, kwamen:

Deze is gebouwd in 1900..........

Hier lieten we ons toch verleiden om even naar binnen te gaan:

Kijk de president himself staat er ook weer op. 😇

Was wel aardig  maar uiteindelijk weer verder met de tour:

En regelmatig kwam je dan ook weer een ezeltaxi tegen:

Maar sportief als we 🤪 zijn gingen we te voet verder tot het grote plein, het begin en einde van de tour, waar we even lekker  bijkwamen:

Nadat we de laatste foto's genomen hadden:

Weer naar de auto, onderweg wat boodschappen gedaan en terug naar de camping om strakjes lekker te gaan skottelen en wat te drinken, dus voorlopig zijn jullie weer helemaal bij.

Tot de volgende keer maar weer,