Evora......

26 oktober 2023 - Évora, Portugal

Goedemorgen,

Yep we zijn weer een eind verder op weg maar ook weer een stukkie dichter bij huis, we staan momenteel op de Camping nabij Evora, nog steeds in Portugal.

Nadat we eergisteren nog lekker wat gegeten hadden op de camping in Albufeira:

Was het gisterochtend tijd om weer aan te pikken voor de volgende etappe, net na tienen vertrokken we om zo'n drie uur later en 200 kilometer verder te arriveren op "Orbitur Parque de Campismo de Evora" in het gelijknamige plaatsje dus.

Onderweg wel veel bewolking maar ook perioden met zon en temperaturen van boven de twintig graden, mooi weer om te rijden en bij aankomst op de camping begon zelfs de zon volop te schijnen zodat even later alles weer gestald stond:

En nadat we een bakkie gedaan hadden op de fiets naar het 2 kilometer verder gelegen stadje:

De toegangspoort in de geheel ommuurde stad.......

De fietsen uiteindelijk gestald op het "Praca do Giraldo" het hoofdplein van de stad met een kerk en waar ook de fontein niet ontbrak:

bee14480-21c7-4152-b974-08bfac5850b4

En al wandelend verder de stad in met op een bepaald moment zicht op de "Templo Romano":

c549b6b3-933f-493a-86e7-cdb69f307e47

De romeins tempel, tenminste wat er van over is 😉.....

Verder wandelend kom je uiteraard weer van alles tegen qua gebouwen:

Standbeelden:

En uiteindelijk de Kathedraal:

Deze staat voor vrijdag op het programma, als we de tijd nemen om de stad verder te verkennen.....

Nog even een blik op de bijna rijpe sinaasappels:

En weer terug naar de camping.

Vandaag is het een regenachtige dag dus word het weer een rustdag, of misschien even met de auto een rondje in de omgeving en morgen krijgen we volgens de voorspellingen een zonnige dag, dus hoe het precies allemaal verloopt lezen jullie de volgende keer weer 👍