Lekker relaxen in Albufeira........

22 oktober 2023 - Albufeira, Portugal

Goedemiddag,

Eergisteren (vrijdag) nadat de jeugd hun middagdutje gedaan hadden op de fiets naar Albufeira, nou moet je niet schrikken het is maar 4 kilometer 🤩, om daar lekker te slenteren door de straatje en dan kom je toch van alles tegen zelfs een zandsculptuur:

Mooi gemaakt toch.....

Nadat we zo het stadje doorgelopen waren was het tijd om het strand op te zoeken, en dan moet je hier door de tunnel:

Daar een strandtent opgezocht met uitzicht op de branding, die best wel lekker tekeer ging, na het weer van Vrijdag...:

Voor de liefhebbers onder ons heb ik onder het kopje video's weer een twee- tal filmpjes toegevoegd want dat zegt iets meer dan een foto. 😉

Nadat we in het centrum van Albufeira lekker gegeten hadden was het tijd om weer met de fiets naar de camping te gaan, want het was inmiddels weer flink donker geworden.

Daar nog wat gekaart met vieren en de plannen besproken voor de volgende dag weer, zaterdag dus, Henk en Alice gaan dan richting Tavira alwaar ze kennissen hebben wonen in een best wel aardig optrekje 😜:

c8a4928c-8b3b-48a0-843b-79585ba067b7

De inrit over het landgoed........

c0eccf0c-faa6-466f-bdc3-6fad0e30a67b

Een aardig huisje.......

7c0f1f30-ec6d-4259-abce-e26c7e965e9f

Compleet met zwembad en Jacuzzi.........

En wij sprongen maar weer eens op de fiets naar het historisch centrum om te kijken of er misschien nog iets te eten viel:

Dat valt dan weer tegen..... 😋

Maar goed uiteindelijk toch weer op een terras beland met uitzicht op het strand en de zee, dat blijft toch wel fascineren en daar lekker wat gedronken:

497df891-fd5d-49d7-bc0c-9f4a6e35ee35

Wel ff wachten op de ober....

Na het bakkie over het strand gelopen:

Naar het puntje om daar nog meer van het uitzicht te genieten:

En met de lift naar boven:

Alwaar het uitzicht nog mooier is:

Van boven over het strand........

En Albufeira.......

Kortom weer een mooie zonnige dag in het zuiden.....

En tja dat is nu wel anders, het is vanochtend gaan regenen en het regent nog steeds met best wel wat wind erbij, dus veel meer dan de binnenkant van de caravan word het vandaag niet, en dat is ook weer wel eens lekker om zo een beetje bij te komen.... 😜😁

Voor morgen geeft men weer wat beter weer op en dinsdag zou het een mooie droge dag worden dus er is nog hoop........

Nog een fijne zondag en voor mijn broer Proficiat