Siërra Nevada……

30 september 2023 - Granada, Spanje

Goeden morgen,

Hier zijn we weer vanuit een warm Spanje

Gisteren eerst ff op pad geweest om een nieuwe band voor de caravan van Henk en Alice te regelen en aangezien de caravan toch wat meer schade opgelopen had dan het zich in eerste instantie liet aanzien heeft Henk maar gelijk de noodzakelijke reparaties verricht waardoor wij met z’n tweeën besloten om de siërra Nevada in te trekken:

De siërra waar verschillende bergtoppen zijn van boven de 3000 meter en waar de kans dan ook aanwezig is om in de sneeuw terecht te komen

Dus wij de auto in en op naar het ski-oord in het gelijknamige dorp “ Siërra Nevada”

Dit ging over een weg van dik 30 km lang die ons naar 2500 meter hoogte bracht, waar we regelmatig stopte om van het uitzicht te genieten:

DSC_0259DSC_0260

DSC_0262

In het dorp aangekomen viel het ons direct op dat dit meer op de wintersport gericht was dan op de zomer, hotels stonden leeg, overal werd gewerkt, de skiliften buiten werking en de spaarzame terrassen nodigden niet bepaald uit om daar te gaan zitten

Dus hielden we het maar op de foto’s van enkele hotels en de stil hangende skiliften:

DSC_0263DSC_0264DSC_0267DSC_0268DSC_0269

DSC_0266
Hier hadden we iets meer van verwacht maar ja het kan niet allemaal even geweldig zijn, dus de auto in en weer terug naar beneden naar de camping, maar wel de plaatselijke “bull” nog ff gefotografeerd werd:

DSC_0272

En het laatste zicht op het meer:

DSC_0274
Henk was inmiddels klaar met de noodreparaties dus savonds nog lekker geskotteld en geborreld met z’n vieren waarna we ons bedje opzochten om weer fit te zijn voor vandaag, waar we het Alhambra gaan bezoeken, dus dat lezen jullie de volgende keer wel weer…..

Groetjes van ons

1. Laura: